مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 اسفند 1398 ساعت 06:402020-03-08سياسي

چگونه یک مرد ایده آل باشیم؟


یک جامعه شناس توانمندسازی مردان در عرصه اقتصادی را یکی از ایده آل های مردانگی و پدرانگی در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: سرمایه فرهنگی پشتوانه احترام اجتماعی مردان است.

- ایسنا/گیلان یک جامعه شناس توانمندسازی مردان در عرصه اقتصادی را یکی از ایده آل های مردانگی و پدرانگی در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: سرمایه فرهنگی پشتوانه احترام اجتماعی مردان است.

علی یعقوبی، عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه کارکرد مرد و نقش مردان از گذشته تاکنون دستخوش تغییر شده است، اظهار کرد: مردان قدیم پدرسالار بودند و پدرسالاری یک تیپ ایده آل از مردانگی و پدرانگی همراه با هیمنه و اقتدار بود.

وی قدرت اقناع سازی مردان پدرسالار را مبتنی بر قدرت فیزیکی و اقتصادی دانست و افزود: قدرت فیزیکی آن ایده آل مردانگی و پدرانگی برای جامعه امروز نیست، بلکه جامعه مردان ملائم، مهربان و دلسوز را طلب می کند، نه مردانی که فقط در تکاپوی تامین نیازهای مادی خانواده هستند.

این جامعه شناس، با اشاره به چرخش جامعه در عرصه مردانگی و پدرانگی، عنوان کرد: مردان نقش مهمی در تامین نیازهای اقتصادی، عاطفی، روانی، فرهنگی، اجتماعی و تربیتی دارند، اما مردان جدید به عنوان همسر و پدر مانند گذشته عمل نمی کنند و مردانگی و پدرانگی جدید دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه یک مرد ایده آل باشیم؟

چگونه یک مرد ایده آل باشیم؟